Sigbjørn Solholm jegerfeltmester 2006

(Bilde lenger nede på siden)

Ingen greide å tukte Sigbjørn Solholm i jakten på vandrepokalen i jegerfelten, men det var nære på.

Med 20 treff og 17 innertreff tok Solholm seieren i årets jegerfeltstevne i Tresfjord søndag 13. august..

Seieren til Solholm satt likevel langt inne, for flere av de andre skytterne gjorde sitt ytterste for å fravriste Solholm seieren i årets stevne. Nærmest Solholm kom Jan Inge Daugstad og Kato Sætre med 20/16, mens Trond Aanes tok fjerdeplassen med 20/15. Dermed hadde Solholm sikret seg vandrepokalen til odel og eie, etter å ha vunnet jegerfelten tre år på rad.

Om det var det fine sommerværet søndag som var årsaken er uvisst, men dessverre møtte det ikke mer enn 12 jegere til denne konkurransen på Tresfjord skytterlags bane. De som deltok viste i alle fall at treffsikkerheten er god nok til at jakta kan starte.

I jegerfelten er det også lagt inn lagskyting for 3-mannslag, og her var det jaktlaget fra Daugstad som gikk seirende ut av konkurransen med 59 treff.

Jegergruppa i Tresfjord skytterlag fortsetter med trening og oppskyting på lagets elektroniske skiver hver onsdag og søndag frem til storviltjakta starter. Man regner med at det de neste ukene vil være mange jegere som kommer for å avlegge de nødvendige trenings- og oppskytingsskuddene. Erfaringsmessig kan det derfor være lurt å være tidlig ute for å slippe lange køer når det nærmer seg jaktstarten.

Resultater:

1.   Sigbjørn Solholm   20/17