Statutter samlagsstevnet felt

Fra samlagets nettsider har vi sakset statuttene:

Samlags Mesterskap - Statutter Feltskyting

Regler og bestemmelser for Samlagsstevnet FELT.

Program: Her følges tabell 11.120 i skytterboka.

Premiering: Her følges de til en hver tid gjeldende bestemmelser i skytterboka.
Gavepremier under 500,- skal ikke splittes. Verdien som trekkes ut for gavepremier må ikke overstige beregnet verdi.

Lagskytinger:

Kl. 2-5 / V55resultatene hentes fra 30 skudden til de 3 beste skyttere fra samme lag.
Kl. R/ER/J omfatter 3 skyttere, der en av skytterne skal tilhøre kl J. Resultatene hentes fra 30-skudden.
Kl. V55 / V65 / V73 omfatter 2 skyttere. Resultatene hentes fra 30-skudden.

Ved poenglikhet nyttes rangering pr hold i rekkefølge 5-4-3-2-1 (se skytterboka).

Samlaget ordner med følgende premier:
Vandrepokal til mester i kl.2-5 / V55
Vandrepokal til beste 30-skudd i kl 2-5 / V55
Vinnerpokal til mester i kl 2-5 / V55
3 stk gylt medaljer til mesterskap kl. 2-5 / V55 (se regler for medaljer og stjerner)
3 stk sølv medaljer til kl V55/V65/V73 (en i hver klasse)
Raufoss og Ungdomsmedaljer etter gjeldende regler til kl R/ER/J
Vandrepokal lag kl 2-5 V 55
Vandrepokal lag kl V55/V65/V73
Vandrepokal lag kl R/ER/J
Alle deltagere på det vinnende lag i lagskytingen får vinnermerke.                                                     Ny vandrepokal veteran vurderes når gjeldende pokal går ut.

Regler for tildeling av medaljer.
Det utdeles 3 gylte medaljer på mesterskapet i grovfelt, fra og med vinner til og med 3.plass etter 42 skudden. Medaljer graveres: felt 20.., nr 1, nr 2, nr 3
I klasse V55, V65 og V73 tildeles en sølv medalje til hver vinner.
Det nyttes uekte medaljer laget i samlagets stanse med nasjonalt bånd.
Medaljene graveres med: Felt 20..
I klasse R/ER/J tildeles Raufoss og Ungdomsmedaljer etter gjeldende DFS-regler.
Særinnskudd:
Det innkreves et særinnskudd på kr 40,- pr. skytter i kl. 1-5 og vet., og kr 20.- pr skytter i rek/jun., som i sin helhet sendes samlaget umiddelbart etter at stevnet er avviklet. Dette blir nyttet til å dekke utgifter til gravering, medaljer og trofeer som samlaget skaffer.