Statutter - Søndre kretsmesterskap felt

(tidligere Vestnesmesterskap)

1. Søndre kretsmesterskap felt skal arrangeres i april måned.

2. Innbydelse sendes ut i henhold til fellesstatuttene.

3. Det skal skytes i de til enhver tid gjeldende klasser. HK416 og AG3-skyttere skyter juniorprogram i egne klasser på finfeltfigurer på 100 m. Aspiranter gis anledning å skyte med støtte dersom det er ønskelig.

4. Det skal skytes mot fem hold med seks skudd mot hvert, tre hold ligg, to hold kne. Skytetid henholdsvis 1 og 1½ minutt. Dette gir grunnlaget for den individuelle premiering. Første hold skal være tellende innskytingshold, hvor skytterne får se skivene.

Det kan benyttes dobbelthold.

5. Alle avstander skal være oppgitt (ca. avstand).

6. Mesterskapsfinalen skal skytes mot to hold med seks skudd i hvert hold, først ligg, så kne. Det kan være samme figurer som i innledende skytinger, men da med andre avstander, eller annen stilling.

7. Mesterskapsomgangen og eventuelle omskytinger avvikles i samsvar med Skytterbokas regler.

8. Innskudd som til enhver tid gjelder for åpne stevner. Det skal ikke trekkes arr.avg., men dette beløpet skal uavkortet gå til medaljer og kostnader til gravering. Premieinnskuddet skal i sin helhet gå til premier. Premiering etter Skytterboka. Eventuelt overskudd/underskudd på medaljeandelen, deles likt på alle lag som har deltakere og godtatt statuttene for Søndre kretsmesterskap.

9. Medaljer: kl. 2-5 + V55   1 gylt + 1 sølv

kl. 1   1 gylt

kl. V65 / V73   1 gylt

kl. J/R/ER   1 gylt i hver klasse opp til 3 deltakere - 1 sølv pr. 3. deltakere over.

(1 sølv når det er 4-6 deltakere, 2 sølv når det er 7-9 deltakere osv)

kl. ASP   Gjenstandspremie til alle deltakere tilsvarende premieinnskuddet

HK416 1 gylt

AG3   1 gylt

10. Vandretrofé: Det skal være ett vandretrofé i kl. 2-5 + V55 (grovfelten), og ett vandretrofe i kl. V65/V73. Troféet må vinnes tre ganger for å tas til odel og eie.

Tilbake til oversikten!